Monday 4 December 2017

Uk forex trading beskattning


Ska jag beskattas som en forex näringsidkare om det är min enda inkomst Som du är otroligt medveten om finns det två breda alternativ för att bli beskattad på din forex vinst. Du kan antingen vara en Forex-handlare eller en Forex-investerare. De två är helt olika skattemässigt (det är i princip samma skillnad som mellan en fastighetsinvesterare som köper fastighet att hyra eller en fastighetsutvecklare som köper fastighet att renovera och sälja). Forexhandlare är föremål för inkomstskatt. Potentiellt vid 40 och till och med 50 efter april 2010 om de har vinst över 150K. Investerare är föremål för CGT och 18 CGT-kursen. Den har också det årliga CGT-undantaget på cirka 10k för att kompensera. Näringsidkare har en större utgiftsreduktionskompensation klassificeras som egenföretagare. Detta innebär att om de inte hade någon annan inkomst måste theyyd också redogöra för nationell försäkring (klass 2 vid omkring 2,00 per vecka) och klass 4 till 8 på vinst över primärtvärdet). Så väsentligt om du är en grundränta skattebetalare är skillnaden mellan 18 CGT och 28 inkomstskatt och NIC. Om du är en högre skattebetalare är skillnadsskillnaden 40 v 18. Det finns också allowancesexpenses etc att ta hänsyn till. För många skulle näringsidkarens status inte vara fördelaktig, åtminstone inte om det inte fanns förluster, så att man undviker att beskattas som en valutahandlare skulle vara tillrådligt. Att etablera när du är och arent en forex näringsidkare är dock inte enkelt. I synnerhet en av de frågor som ställdes ofta är om om förex inkomst är din enda inkomst kommer det att göra dig en näringsidkare bara för att det du bara inkomst skulle inte automatiskt göra det handelsinkomst. Hela din verksamhet skulle behöva bedömas. Den allmänna regeln med valutahandel, liksom aktier, derivat och andra finansiella tillgångar är att du är en investerare. Det skulle behöva vara en organiserad handel innan du klassas som en näringsidkare. När det gäller en individ (det vill säga inte ett företag) är det svårare att tillämpa. Med tanke på att självbedömning är att du själv ska bedöma din egen skatteskuld bör du bestämma statusen för din forexaktivitet. I de flesta fall kompletteras avkastningen på grundval av en Forex-investerare också av HMRC. Det faktum att forexinkomsten är din enda inkomst skulle därför inte betyda något självt. Du kan till exempel inte ha någon annan inkomst men tjäna generösa vinster från ett minimalt antal affärer per vecka och är väldigt lyckliga med dina investeringar. Däremot kan du få ett annat yrke, handla ofta med sofistikerad riskhantering och en kommersiell uppsättning och ha en bättre chans att bli klassad som en näringsidkare. Som nybörjare har jag just upptäckt att för att kunna handla med Forex tax free måste vara via ett Spread betting companyaccount och inte via en Forex Trader. Jag är nu bekant med flera handelssystem och MT4 men har nu upptäckt att det inte är möjligt att sprida Bet med MT4 endast valutahandel. Jag har just öppnat ett demo spread spread-konto med Capital Spreads och gränssnittet för att säga det är artigt sett en besvikelse. Så vad gör andra Opionsna som jag ser det är: - Använd en Forex Trader och fatta ditt eget beslut angående skattedeklarationer Använd ett spridningsföretag, men bara för att placera affärer och använda demo MT4-konto med en Forex-handlare för analys. Använd en signal service och inte bry sig med någon analys bara sätta på branschen som dikteras av signal provider på ett spread spread-konto. Hjälp skulle uppskattas av de som har upplevt tillräckligt för att ha gått igenom detta dilemma. Forex skattefri måste spridas eller Binary eller ITALIEN (jag är inte 100 säker på ryktet). något som en bookie (CMC. IG index. Man financiallt dem alla spridning samt CFDs forex och mycket mer) Jag rekommenderar MetaTrader 4 för analys och kvantitativ handel. Som nybörjare har jag bara upptäckt att för att kunna handla med Forex taxfree måste det vara via ett Spread betting companyaccount och inte via en Forex Trader. Jag är nu bekant med flera handelssystem och MT4 men har nu upptäckt att det inte är möjligt att sprida Bet med MT4 endast valutahandel. Jag har just öppnat ett demo spread spread-konto med Capital Spreads och gränssnittet för att säga det är artigt sett en besvikelse. Så vad gör andra Opionsna som jag ser det är: - Använd en Forex Trader och fatta ditt eget beslut angående skattedeklarationer Använd ett spridningsföretag, men bara för att placera affärer och använda demo MT4-konto med en Forex-handlare för analys. Använd en signal service och inte bry sig med någon analys bara sätta på branschen som dikteras av signal provider på ett spread spread-konto. Hjälp skulle uppskattas av de som har upplevt tillräckligt för att ha gått igenom detta dilemma Om du kolla IG Index eller Finspreads. du kommer att upptäcka att du kan börja handla på 10p per poäng för den första veckan. Jag tror att du i 2: a veckan måste öka till 20p och så vidare tills du når sitt normala minimum på 50p per pt. Spridningsmetodsmarknaden är mycket konkurrensutsatt, och därför kommer du att hitta mycket liten skillnad mellan priserna som erbjuds av spridningsföretag och direktmäklare. Med valutaparet som jag handlar, är spridningsmedlemmarna ca 2 poäng. ovanför direkt tillgång. När du tar hänsyn till hanteringskostnaderna hos en DA-mäklare vill jag hellre använda ett spridningsföretag. En annan fördel med att använda en SB är att du undviker att betala CGT till inlandsinkomsterna Tack för svaret. Inte säker på vad du menar med kvantitativ handel När jag förstår det om jag handlar med en Forex Broker är min vinst (optimist) underkastad kapitalvinstskatt och inte inkomstskatt. Eftersom CG-ersättningen för närvarande är 9600 per person under det här skatteåret trodde jag att det skulle vara värt att klara med Alpari med MT4 tills jag gör så mycket pengar som jag sedan måste flytta över för att sprida vadslagning. En stor fördel verkar vara att börja med en relativt liten mängd och riskera att säga 3 av kapital per handel som jag har rekommenderat till mig vid många tillfällen är det svårt att hitta ett spridningsföretag som tillåter satsningar av så lite belopp per pip medan med ett mikrokonto kan du få ner till 0,25 per pip eller mindre vilket är den nivå som jag kommer att börja på beroende på stoppförlusten jag väljer att använda. Kvantitativ handel: Använd matematiska formler för handel (dvs. skapa en expertrådgivare med MetaTrader 4-plattformen) som klarar Alpari med hjälp av MT4 (inte ett dåligt alternativ) Slutligen upp din storlek långsamt och när ditt system fungerar, gå vild Stopp är 4 bussarTråd: Forex skatt . hur mycket betalar du var du bor FSA reglerar valutakurser, så de vet vad som händer. Spridningsspel är spelande men i forex, beroende på strategi, risk och disciplin, oddsen är så mycket till förmån för näringsidkaren, det gör att du undrar om det är lika spelande. kanske för många människor gjorde förluster. hur som helst det är bättre för oss. jag vill fortfarande veta hur andra länder tar betalt. Varför är valutahandlare i Storbritannien skattefri Är du säker på det här i Australien, om du handlar som quothobbyquot så är vinsten skattefri. Men det finns ingen klar linje som skiljer quothobbyquot från att citera ett levnadsavgift, vilket är skattepliktigt. Jag antar att om du är en förlorande näringsidkare, kommer skattekontoret att klassificera din handel som en quothobbyquot och förhindra dig från att hävda förluster. Senast redigerad av Kevin LaCoste 03-26-2013 kl. 11:19. Ursprungligen postat av Justin ross Jag håller helt med dig om oddsen beroende på din behärskning av de ovannämnda variablerna. Jag tror att förluster främst görs av näringsidkare som lockas av vinstpotentialen i forex och därigenom avstår från att den stränga praxis, träning, tankegång etc som krävs för att vara konsekvent lönsam. Men att inte gå på tangent här har jag ingen aning om var du hittar information om skattesatser för andra jurisdiktioner. Men jag kommer ihåg att läsa en FT-artikel som säger att många länder inte ens lovar för forexvinster än (detaljhandelsvinster), andra behandlar vinster som beskattningsbara under kapitalvinster eller inkomstskatt och vissa länder har inte ens legaliserat spridningsspel ännu. Som sagt Id gillar fortfarande här dina tankar på varför, som du sa, är oddsen i vår tjänst. Om du har en strategi som ger dig vinst så har din strategi en kant, vilket betyder att du på lång sikt ska tjäna mer pengar, dvs oddsen till din fördel. medan i spel spelas oddsen lite mot spelaren så på lång sikt förlorar spelaren pengar. Ursprungligen postat av Kevin LaCoste Varför är Forex Trading i Storbritannien skattefri Är du säker på detta i Australien, om du handlar som quothobbyquot så är vinsten skattefri. Men det finns ingen klar linje som skiljer quothobbyquot från att citera ett levnadsavgift, vilket är skattepliktigt. Jag antar att om du är en förlorande näringsidkare, kommer skattekontoret att klassificera din handel som en quothobbyquot och förhindra dig från att hävda förluster. I Förenade kungariket är forex i sig om det klassificeras som spridningsspel, vilket är spel och spelvinster är skattefria. jag kan bara föreställa mig det faktum att 95 av valutahandlare förlorar pengar kan backa upp deras fall av varför det betraktades som en spelning. I Förenade kungariket är forex i sig om det klassificeras som spridningsspel, vilket är spel och spelvinster är skattefria. jag kan bara föreställa mig det faktum att 95 valutahandlare förlorar pengar kan backa upp deras fall av varför det betraktades som ett spel ... Jag är från Storbritannien, och du har det här förvirrat. Spread Betting och trading Forex på ett Margined konto med användning av hävstång är två olika konton och som ett resultat regleras av två olika myndigheter. 1. Spread Betting regleras av spelautomaten - och därigenom är vinsten (i viss mån) behandlad som skattefri 2. Forex på ett hanterat konto regleras av Finansinspektionen - Vinsten är INTE skattefri i Storbritannien. På båda ovanstående konton läggs all inkomst från handel helt enkelt till din totala inkomst och beskattas därefter. Varken är skattefria Fångsten är att mäklarna anger sin skattefria, när det de verkligen menar är att vinster upp till och med din personliga ersättning är skattefria. Eventuell inkomst från handel eller i själva verket spelande som överstiger denna personliga skattefria ersättning är beskattningsbar. Professionella spelare är beskattade på inkomst, HMRC-skattekontoret har ett alternativ på sina skatteformulär som klassificerar dig som en quotprofessional spekulationsavgift - så kommer du att bli beskattad om du skulle förklara ditt resultat korrekt. Denna typ av tråd förekommer här ofta och hela tiden folk antar att Storbritannien är skattefri spridning bettingforex, det här är helt enkelt inte sant. Källan till ovanstående information är direkt från HM Revenue and Customs när jag tittade på detta några år tillbaka (när jag då också var förvirrad över hela frågan). Så kort sagt, i Storbritannien är spread-satsning och Forex trading på hävstång skattefri, men bara upp till din personliga ersättning. Intäkter från handelsspridning som överstiger din personliga ersättning kommer att beskattas på vanligt sätt via inkomstskatt. Ditt intäkter måste vara för små än för att väcka larm med skattekontoret Tänk på vad som händer när du tar ut hela vinsten från din mäklare, din mäklare som måste lämna in sina konton. När han registrerar sina årsredovisningar kommer beskattningskontoret att se vem de har betalat pengar till, och detta kommer då att kryssas med skatt som mottas av dessa kunder. Därför kallas detta Skatteutvärdering, ett standardförfarande som utförs av skattemannen. Så var försiktig Det är alltid en bra övning till dina skatter på Inkomsten som genereras av Forex trading, eftersom det hjälper dig att hålla dig säker och de pengar du tjänar är legitima. Ursprungligen postat av stevespray. Sod revisorn - det är ganska darn enkelt. Om du spekulerar på forex (non spreadbet) och tjäna pengar kan du beskattas på det i form av CGT. Du har dock 10 000 personliga ersättningar så att du bara får beskattas på vinst över 10k i ett skatteår. Detta scenario antar att din spekulation på forex inte är din enda inkomstkälla och att du betalar inkomstskatt via ett jobb av något slag. Om Forex trading blev din enda inkomst kommer IR sannolikt att se på din situation annorlunda. I så fall skulle du vara bättre att registrera dig som egenföretagare. Du skulle då bara producera en vinst och förlust konto precis som du skulle för något företag som du körde. Det här är väldigt enkelt och du är klassad som ett enda handelsföretag. Detta skulle göra att du kan göra betydande avdrag för utgifter som ett rum i ditt hus för användning som kontor samt datorutrustning, programvara, datavgifter, el och internetavgifter. Du skulle då bedömas för inkomstskatt på din nettoresultat. Personligt id föreslår spreadbetting som övervägande. Jag är ingen expert (på skatteråd) men jag vet ett helvete av många framgångsrika näringsidkare som gör stora summor spreadbetting och betalar ingen skatt alls. De flesta spridningsföretag erbjuder nu mycket snäva spridningar på de stora korsningarna och du är svårt pressad för att få samma ben i benet ut spridda med direktåtkomstplattformar, särskilt på snabba marknader. Du kan säkert styra risken i högre grad med de företag som erbjuder de bästa stoppavvecklingspolitiken på snabba marknader. Hur mycket planerar du att göra och kommer det här vara din enda inkomst Hoppas det hjälper, okej tack, jag tyckte att jag ursprungligen ansåg spreadbetting men började läsa om hur de kan manipulera priser, frysa plattformar, problem att bli fyllda etc och det släckte mig på spridning. Jag är en nybörjare och fortfarande demoing (det här är min tredje månad) men kommer att gå live JulyAugust med en ECN-mäklare om det är lönsamt igen den här månaden på demo. Det kommer inte vara min enda inkomst, trots att jag arbetar med att göra det så en dag. Planen är att sammansatta vinster. Syfte för 10 månadsavkastning. Tack igen. quot Den mest kraftfulla kraften i universum är sammansatt intressekvot Albert Einstein Re: Storbritannien skattelagstiftning på forex Mitt råd skulle vara att börja med att använda ett spreadbetting-konto i stället för en ECN. Lär repen och upplev de olika marknadsförhållandena på ett kontrollerat sätt. Kör inte innan du kan gå. Målet att bryta jämnt (jag vet att det låter tråkigt) under de första månaderna. Capital Spreads eller Dealing Desk är din bästa insats. Oroa dig för skatt när du har gjort 50k spreadbetting.

No comments:

Post a Comment